Projekt leírása:

Kedvezményezett neve és elérhetősége: ODP Vital Kft. 7626 Pécs Csillag köz 7.
Irányító hatóság neve és elérhetősége: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22. Tel: 06-40-638-638 Honlap: www.nfu.hu
Közreműködő szervezet és elérhetősége: Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. 1139 Budapest, Váci út 83. Tel: 06-40-200-617 Honlap: www.magzrt.hu

Stratégia váltás e-kereskedelemmel

A projekt átfogó célkitűzése az értékesítés növelése, ügyfélszerzés. Ennek érdekében kíván megvalósítani egy olyan komplex webáruházrendszert, mely párhuzamosan képes kezelni a végfelhasználói pozícióban lévő vásárlók és a viszonteladói pozícióban lévő kereskedőcégek funkcióit. Ehhez járulnak hozzá az ügyfélszolgálati- és marketingfunkciók, melyek révén növelhető az ügyfelek száma és elégedettsége. A tervezett rendszer központi helyet foglal el a cég értékesítési stratégiájában ezért is indokolt, hogy a rendszer integrált részét képezzék az elektronikus szerződéskötés, elektronikus számlázás, elektronikus aláírás és elektronikus fizetés funkciók, melyek egyaránt kényelmes és gyors ügymenetet biztosítanak a vevők és az ODP Vitál Kft. munkatársai számára, és lefedik az adásvétel teljes folyamatát.

Célcsoport:

Két fő célcsoportot különböztetünk meg:

Vásárlók: azok az egészség iránt elkötelezett magánszemélyek, akik gyakran használják vásárlásra az Internetet, árérzékenyek, legalább középfokú végzettségűek. Egyrészt idősek ezért van szükségük gyógyhatású készítményekre vagy kisgyermekes fiatalok, akik már felismerték az egészséges élet fontosságát.

Viszonteladók: olyan mikro- és kisvállalkozások, melyek szintén étrend-kiegészítő  készítményeket értékesítenek, és nem áll módúkban más forrásból beszerezni az ODP Vitál Kft. által forgalmazott, többnyire német nyelvterületről importált termékeket, vagy olyan flottakedvezményben részesülnek mely számukra indokolttá teszi a viszonteladói programban való részvételt.

Indokoltság:

A felmérések egyértelműen bizonyították, hogy az értékesítés növelésére, ügyfélszerzésre a legköltséghatékonyabb megoldás egy virtuális bevásárlóközpont ?megnyitása". A modern internetmarketing eszközei teljes mértékben mérhetőek így az egyes marketingtevékenységek hatása és költségvonzata folyamatosan kontrolálható. A termékek könnyen paraméterezhetőek és az árak is egyszerűen összehasonlíthatóak, az ilyen termékeket szívesen vásárolják meg Interneten a vevők. A hagyományos üzlethelyiséggel szemben az Internetes piactér további előnye a költséghatékonyság, alacsonyabb a fenntartási költsége bérleti díj, rezsi és személyi ráfordítások tekintetében is. A projekt indokoltságát támasztja alá a hazai Internet ellátottság növekedése, Internetes értékesítés folyamatos növekedése illetve az egészséges életmód érdekében egyre többen hajlandóak mind többet áldozni. A minőségi gyógyhatású készítmények piacán nem tapasztalhatóak a sok területen érezhető válság jelei. Ez a trend késztette az ODP Vital Kft. vezetőségét a webáruház fejlesztésre.